Uçurtma avcısı – Khaled Hosseini

Bugün sabah bitirdim. Acele ettim çünkü içimi sıkan bu olay (kitaptaki olay) artık sona ersin istedim. En sonunda yeni, sıkan bir ayakkabıdan kurtulmuşum gibi rahatladım. İyi sonlar ağlatır ya, ağladım. Beni ağlatan bir şeyi birine tavsiye edebilirmiyim bilmiyorum.
Olaylar Afganistan da geçiyor. Dilleri ve kültürlerini bize yakın buldum. Türki Cumhuriyetlerin birine gidip, tanımadığın ama sana benzeyen insalara misafir olmak gibi hoş bir duygu.
Ana karakterin babasıyla ilgili problemini özellikle kendime yakın buldum. Hatta kendimi buldum. Kendimi bulmak ile ilgili düşüncelerim karışık. Ama dersler çıkardığımı öğrendiğimi söylemeliyim.

Anlatım dili çok harika. Basit, anlaşılır, gereksiz fazlalıklardan arınmış. Çeviri mükemmel. Bir kaç Afganca kelime öğrendim. Hatta bazılarının ne kadar çok Türkçemize benzediğine çok şaşırdım.
Kitap bende ruhsal bir gelişmeye sebep oldu. Şimdi pişmanlık ve korkaklıklarıma o kadar kızmıyorum.
Kitap ayrıca eski bir Afgan efsanesi olan Zaloğlu Rüstemi okuma isteği uyandırdı hatta Ömer Hayyam ve birkaç tane Farsça şair daha.
Afganistanın tarihinin kabaca son 70 yılını öğrendim. O insanları anladım, onlara acıdım ama saygı da duydum ve hatta onları sevdim.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

